Trix-en-Pierre.reismee.nl

AANGEKOMEN IN AUSTRALIË!

Goede vlucht naar Sydney, alles soepelverlopen.

Neef Peter staat ons al op te wachten en buiten lichte regen maar met een heerlijke temperatuur. In Sydney is het de afgelopen weken geen best weer geweest. Begin van hun zomer was het heel heet maar daarna alleen maar regen. Nog nooit zo nat geweest.

Wat hebben wij dan geluk gehad in Nieuw Zealand. 4 dagen regen op 4 weken is niet slecht en daarvan dan 2 in Christchurch.

Altijd weer heerlijk om bij Peter en Colette te komen en in hun huis is het een komen en gaan van hun kinderen. Allemaal reislustige types en tussen hun reizen door "even" voor een paarweken of maanden bij pa en ma in huis. Voldoende ruimte dus geen enkel probleemen juist heel gezellig en veel verhalen om te vertellen.

Het weer is de dagen dat wij er zijn geweest alleen maar zonniger, warmer en mooier geworden.

Hebben een bijzondere ferry-toer gemaakt vanCronulla, gelegen aan de kust en Simpson Bay, naar Bundeena in het RoyalNational Park, het op 2 na oudste NP ter wereld (Yellowstone no. 1) De ferry alleen is al schitterend maar de korte wandeling door het park naar het strand maakt het helemaal geweldig.

De volgende ochtend een wandeling gemaaktdoor de omgeving waar zij wonen en dat voel je daarna in je kuiten(!) want hetgaat heuvel op en af. Je wordt gelukkig onderweg afgeleid door de prachtige uitzichten op de diverse baaien en rivieren dus dat maakt het meer dan waard.

In de middag nog naar de overkant van hun huis gelopen waar de golfbaan is gelegen en daar, op de hoog en droog gelegen 9-holes baan gelopen want de lage baan voor de deur lijkt wel een zwembad. Ongekend voor deze tijd van het jaar.

Op zondagmiddag de familielunch gehad in een prachtig gelegen restaurant aan Cronulla Beach waar je de surfers op de hoge golfen aan je voorbij ziet gaan.

Sommige familie leden hebben hier uren voor moeten rijden dus wij voelden ons zeer vereerd dat ze die moeite hebben genomen. Super gezellig natuurlijk en fijn om iedereen weer te zien en te spreken. Middag ging veel te snel voorbij!

Op de dag van ons vertrek, maandag, nog genoten van een prachtige toer door het fantastische Royal NP. Vooral Wattamolla, waar Peter en Colette met hun kinderen vaak naar toe gingen, is een plaatje! Zo moet het paradijs er hebben uitgezien! Watervallen, rotsen waar je als kind vanaf kon springen ( nu niet meer, te gevaarlijk), het strand en de mooie blauwe zee. Een glas Pinacolada en je gaat hier nooit meer weg!

Daarna nog verschillende andere prachtige lookouts bezocht tot Otford, het eindpunt van Royal NP.

Over de Sea Cliff Bridge, een brug die overzee en langs de rotsen loopt, naar Austinmere Beach en Bulli Beach gereden en daar, met uitzicht op de zee, genoten van onze afscheidslunch!

Daarmee kwam een einde aan ons super gezellig verblijf bij de familie!

De vlucht naar Perth in West Australië ging heel voorspoedig en na 5 uur vliegen rond 21.00 uur plaatselijke tijd (3 uur vroeger dan Sydney) aangekomen. Huurauto opgehaald en naar Rockingham gereden.

Het voor ons vertrouwde appartement is de komende dagen onze thuishaven en buiten ons bezoek aan vriend Chris, hebben wij niets gepland. Het weer is warm en zonnig en de eerste wandeling langs het strand is al gemaakt.

Gaan lekker genieten van strand, zee en rust(!) in deze prachtige omgeving.

Anny en Jacques

Goed om weer van jullie te horen.
Fijn dat jullie de familie weer hebben gezien. Jullie hebben toch wel de groeten gedaan hè?
Geniet lekker nog verder en zorg dat jullie uitgerust weer thuis komen!

Marianne

Blij om weer van jullie te horen. Aan de andere kant van Australië is het helemaal niet best! Rust lekker uit en geniet van het mooie weer.

Anja van Gelder

Geniet van jullie verblijf aan de "goede" kant van Australië!

Jo en Marjo

Fijn te horen dat de reis nog steeds voorspoedig verloopt en dat ook het familiebezoek geweldig was.
Geniet nog maar lekker!!!!

Jenny

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin gehad met de familie en de vele uitstapjes daar. Wat treffen jullie
het met het weer. Nu verder lekker genieten van de reis.

Marieken

Geniet lekker van jullie laatste dagen alweer en tot snel X.

Tineke

Wat gaat de tijd toch snel, nu alweer in Australië. Wat Is New Zealand toch een prachtig land. Nog lekker genieten in Perth.
Tot gauw. Groetjes Tineke en Jan