Trix-en-Pierre.reismee.nl

ONZE DAGEN IN ROCKINGHAM

Zoals geëindigd in onze vorige blog werkt het weer hier fantastisch mee. Tussen de 25 en 32 graden en onbewolkt, zalig.

Het is heerlijk om even een paar dagen op een zelfde plek te verblijven en tijd te hebben om een boek te lezen en lekker naar het strand te gaan.

Natuurlijk is het bezoek aan Chris en het starten van de Clerget-motor vooral voor Pierre een hoogtepunt.

Hebben verder nog een toer gemaakt naar en door de Swan Valley een prachtig wijngebied gelegen noord-oostelijk van Perth. Vele, vele wijngaarden langs de route. Alleen jammer dat het nogal drukke wegen zijn die door het gebied lopen. Ook nog even het historische stadje Guildford bezocht.

Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zijn wij buiten. Mooie wandelingen vanuit ons appartement gemaakt langs het strand, over de boulevard met zijn prachtige park en door het stadje zelf, zalig!

Het is gezellig druk maar buitenlandse toeristen zijn wij niet tegengekomen. Veel locals die hier de lunch in het park nuttigen en veel families die onder de bomen bij elkaar komen.

Sommige mensen komen even zwemmen, opdrogen en gaan weer verder.

Op het strand ben je nagenoeg alleen. Pas later op de dag wordt het drukker en zijn er allerlei activiteiten op en in het water. Heerlijk om naar te kijken maar lang op het strand blijven kun je niet ondanks het vele smeren. Het knalt erop en voordat je het doorhebt ben je verbrand en dat willen wij zeker niet.

Hoe het mogelijk is dat er nog mensen rondlopen met melkflessen onder hun korte broek snap ik niet. Die smeren zeker met beschermingsfactor 180!

Gezellige terrassen zijn er volop en daar wordt ook veel gebruik van gemaakt, ook door ons!

Leuk om naar alle voorbij lopende mensen te kijken en naar de sportiviteiten op het water.

Vrijdagavond was de elektriciteit in het hele stadje uitgevallen dus een ramp voor de restaurants. Zelfs een drankje drinken op het terras wordt dan moeilijk want hier is het gebruikelijk dat als je een drankje neemt er altijd iets te eten bijhoort. Kan iets heel kleins zijn maar zonder dat geen borrel.

Dat betekende dat wij uiteindelijk bij een soort bar terecht zijn gekomen waar wij wel wat konden drinken maar alleen als wij cash konden betalen want de pinautomaten deden het natuurlijk ook niet. Geen probleem voor ons maar voor het meisje dat ons bediende bleek dat niet zo eenvoudig te zijn want hoe moest ze nu onthouden wat wij besteld hadden want de kassa deed het niet!!! "Use a pencil and paper" gaf Pierre als advies! Daar werd wat schaapachtig op gereageerd. Blijkbaar was bij haar ook de elektriciteit uitgevallen!

De laatste dag in Rockingham is tevens de warmste dus al vroeg naar het strand. Daarna onder de bomen naar een leuk terras gelopen en heerlijk onder de parasol genoten van een biertje en een Lime Fizz! Zaten daar zo lekker dus hebben onze avondmaaltijd maar verschoven naar de lunch en genoten van ons hapje en een lekkere wijn. De rest van de middag natuurlijk verloren voor de wetenschap dus alvast de koffer op orde gebracht en wat zitten tutten in de schaduw op ons terras. Ook heerlijk!

Hier wordt morgenochtend, zondag 2/4, de klok teruggezet (ja, hier wordt het winter!) dus wij mogen een uur langer slapen! Het is tevens de dag dat wij weer op pad gaan voor onze korte toer door zuid-west Australië!

Jacques

Hoi Trix (en Pierre),
Weer een leuk verhaal. Zijn we weer even bijgepraat.
Dat van die "melkflessen" begrijp ik heel goed. Heb ik zelf ook.
Nooit een korte broek aan, dus nooit meer verbranden, dus "melkflessen".
Geniet nog lekker van jullie vakantie!
Gr. Jacques (en Anny)

Anja en Rob

Geniet van de laatste trip en neem dan het zonnetje en de blauwe lucht mee!
Heerlijk jullie reisverslag te lezen!
Liefs van ons
Rob en Anja

Anja van Gelder

Leuk humoristisch verhaal! Geniet-ze nog van deze laatste trip!

Jenny

Jullie doen het lekker rustig aan en dat is ook genieten. Vooral met dat prachtige en rustige strand. En dan het
heerlijke weer. Kijk uit naar jullie volgende verhaal en foto's.

Maria

Zo reisen wij fijn mee. Lekker

Ellen en Jaap

Lieve Trix en Pierre,
Wat maken jullie toch een geweldige trip en wat zien en beleven jullie veel! Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Geniet van het laatste deel van jullie reis.