Trix-en-Pierre.reismee.nl

Kia Ora - Welcome to New Zealand

De reis is begonnen!

Vanuit een stormy Nederland met een half uur vertraging vertrokken en na een rustige vlucht in Singapore gearriveerd. De transfer van 3 uur was daardoor verkort en die (rest)tijd is gevuld met een wijntje en beveiligingscontroles.

De vervolgvlucht naar Auckland verliep even soepel en om 23.30 uur plaatselijke tijd geland. Wederom wordt de bagage doorgelicht en vooral vieze wandelschoenen en fruit hebben hun aandacht. Gelukkig heb ik onze (bijna nieuwe) wandelschoenen thuis goed schoongemaakt dus konden snel door.

Huurauto opgehaald en met een temperatuurtje van nog steeds 21* om 1.30 uur (zaterdagmorgen) op weg naar ons motel dat op 7 minuten rijafstand van de luchthaven ligt. Dat blijkt een prima keuze te zijn geweest want na 25 uur vliegen bent je minder scherp en er wordt toch wel van je verwacht dat je aan de linkerkant van de weg blijft rijden.

Bij aankomst is de receptie van het motel donker en geen mens te bekennen. Wel hangt er een telefoon en na bellen staat 5 minuten later de receptionist voor onze neus. Inchecken, koffers uitpakken en nog even heerlijk buiten op ons terras bijkomen van de vliegreis. Daarna lekker naar bed!

Na een paar uur goed slapen en een kopje thee op ons terras op weg naar het centrum van Auckland. Via een mooie route uitgekomen bij de haven. Auto parkeren en op naar de cappuccino en een ontbijt. Zowel het eerste als het laatste is geen enkel probleem want Auckland beschikt over de meest leuke tentjes met terras. De een nog leuker dan de andere en er wordt door de locals goed gebruik van gemaakt. Geen Amerikaanse ontbijten maar Europees. Die sfeer proef je ook door de hele stad.

Auckland is een kleurrijke stad met vele nationaliteiten en jonge mensen. Rond en op Queens Street vind je de vele, vele winkels, restaurantjes uit alle windstreken, bars en pubs. De stad straalt rust uit ondanks de hoeveelheid mensen. Het verkeer is niet nerveus en van getoeter is geen sprake. Een relaxte stad.

Wij hadden graag een bezoek willen brengen aan een van de restaurants bovenop de Sky Tower maar die waren, zoals verwacht, al maanden volgeboekt! Helaas! Hadden nog wel de lift naar het hoogste punt kunnen nemen maar dan moesten wij aansluiten in de rij en dan maar afwachten wanneer je aan de beurt bent. Zal vast prachtig geweest zijn! Hebben de tower maar eens goed van onderaf bewonderd. Daar nog enkele waaghalzen, vastgesnoerd aan een katrol, vanaf een platform boven aan de tower naar beneden zien springen. Zou er niet aan moeten denken maar in Nieuw Zeeland springen ze van alles af dat hoger is dan 2 meter! Beetje een volkssport! Wel leuk om te zien!

Het was een dag van "niets lukt" want de Hop-on-Hop-off bus was ons ook niet goedgezind! De bus kwam aanrijden naar de stopplaats maar de chauffeur had er blijkbaar geen zin in want die stopte niet eens. Zijn blik strak gericht op het stoplicht dat zojuist op groen was gesprongen en weg was hij. Nog eens 40 minuten wachten met kans dat het weer fout zou gaan daar hadden wij geen zin in. Dan maar aan de borrel want zo heel langzaam aan speelt de jetlag op. Wegspoelen dus!

Na nog wat parkjes, leuke oude straten en de haven bekeken te hebben vonden wij het wel mooi geweest. Intussen is de temperatuur opgelopen tot 27*! Alles zien gaat toch niet dus op naar het motel en even de benen strekken. Hadden in de middag al een kleine lunch genomen zodat wij 's avonds niet meer weg hoefden. Onderweg wat wijn, kaas en brood ingeslagen en de avond lekker op ons terras doorgebracht. Ook gezellig!

Wat voorbereidingen getroffen voor de dag van morgen want dan start onze toer naar het noorden van het eiland. Heel benieuwd wat ons dat zal brengen!

Tonny

Hee, leuk om jullie verhaal te lezen .Wij hadden het er eerder vandaag nog over omdat Pierre jarig is en ik hem via facebookgefeliciteerd had maar dat heeft hijwaarschijnlijk niet eens gezien.Fijn dat jullie reis goed begonnen is. Ijgenieten hier inFlorida elke dag van het heerlijke weer en niets te hoeven doen wat we niet willen. We volgen graag jullie reiservaringen!
Tonny en Ron

Marianne

Ik was erg benieuwd of jullie wel konden vertrekken met dat slechte weer donderdag. Gelukkig hadden jullie maar een half uur vertraging. Nu maar heerlijk genieten van al dat moois dat jullie gaan zien. Heel veel plezier!????????

Anny en Jacques

Wij keken al uit naar een reisverslag. We blijven jullie volgen. Veel plezier gewenst.

Marina

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Heel fijne reis nog verder en veel plezier toegewenst! !!

Jo en Marjo

Mooi verhaal, heel veel plezier en we kijken uit naar de volgende verhalen.

Anja van Gelder

Heerlijk om te lezen jullie verhaal en terwijl ik lees hoor ik het Trix vertellen! Zo vertrouwd! Geniet maar lekker en we kijken uit naar jullie volgende avontuur! ???????? en...Pierre nog gefeliciteerd! ????

Esther en diana

Sorry voor de late reactie, maar Pierrie, alsnog van harte gefeliciteerd! Liefs van ons voor jullie

Peter en Colotte

Happy Birthday Pierre,
glad you arrived safely. Enjoy .

Marjon & Bart

Mooie foto's, indrukwekkend. Geniet ervan, kijk al weer uit naar het volgende verhaal met foto's. Dikke kus van ons