Trix-en-Pierre.reismee.nl

LAKE TEKAPO naar CHRISTCHURCH

Onze laatste toerdag in NZ!

Verlaten Tekapo met prachtig zonnig weer en 18*. Rijden nog even naar het beroemde historische kerkje van Tekapo, Church of the Good Shepperd. Het is gebouwd door pioniers van stenen uit Lake Tekapo. Is daarnaast beroemd om zijn uitzicht over het meer.

Rijden nog geen 10 minuten en het weer slaat helemaal om. Hadden boven de bergen al de nodige laaghangende wolken gezien en daar rijden wij nu in. Opeens grijs en regen! Lijkt Nederland wel want van de mooie Inland Scenic Route naar Christchurch blijft niets anders over dan het uitzicht in de polder van Groningen!

Wat wij dus gemist hebben is een prachtige route met aan beide kanten hoge bergen en daartussen landbouw en fruitteelt inclusief wijngaarden. Wat wij daarentegen zien zijn schapen, schapen en af en toe een Hollandse zwart witte koe!

Niet getreurd maken er wat van en rijden desondanks toch naar Mount Hutt dat samen met Methven het skimekka van NZ is. Mount Hutt (2075 m) is de grootste skipiste van NZ en Methven het apr?s-skicentrum van NZ. Er wordt beweerd dat hier het skiseizoen het langs duurt van heel Austraal-Azië!

Van foto's maken onderweg komt niet veel dus de fotograaf had een vrije dag!

Inmiddels aangekomen in Christchurch met droog weer. Hebben een heerlijk motel en de verwarming staat aan! Even wat anders dan de vorige dag in de zon op terras!

Desondanks zie je hier mensen lopen in korte broek en luchtige kleding dus het weer zal wel beter worden.

Van wat wij even snel van Christchurch hebben gezien is het een stad met mooie winkels en veel restaurants. Kwamen een leuk uitziend Mexicaans restaurant tegen en daar, onder een straalkachel verwarming, heerlijk gegeten en margarita's gedronken. Toch nog een warm sfeertje!

Morgen gaan we Christchurch beter bekijken want de laatste aardbeving schijnt aardig wat schade aangericht te hebben.

Van de grote brand die voor ons vertrek uit Nederland rond Christchurch is geweest hebben wij niets gezien maar dat kan komen doordat wij niet vanuit het zuiden, waar de brand was, zijn aangekomen.

Het einde van ons NZ-deel van de reis zit er dan op! Met vele prachtige herinneringen aan dit fantastische, bijzondere en vriendelijke land stappen wij donderdag op het vliegtuig naar Sydney voor een kort bezoek aan de familie.

Veel tijd om een blog bij te houden hebben wij dan niet dus even stilte op de lijn!

Maandag, 27/3 vliegen wij naar Perth/Rockingham en vandaar zullen wij dan weer verslag doen van onze belevenissen in Australië.

Tonny en Ron

Goede vlucht en tot gauw !

Anny en Jacques

Goeie vlucht gewenst. Heel veel lieve groeten van ons aan onze familie in Australië .Wij zien het vervolg verhaal wel verschijnen.

Ron en Joy

Wat weer een prachtige foto's en verhalen. We wensen jullie (een) goede vlucht(en) en genieten van het familie bezoek.

Anja van Gelder

Wat een leuke en gezellige verhalen. Dat blauw van die laatste meren hebben jullie gefotoshopt! Kan niet waar zijn! Haha. Ik geniet ook van jullie eet en drink verslagen. Goede vlucht naar Australië en relax lekker even bij familie! Liefs uit Schagen

Jenny

Weer genoten van jullie prachtige reisverslagen. Nu op weg naar Australië en lekker genieten bij de familie en dan
even rustig aan doen. Veel liefs en tot horens.

Anja

Veel gezelligheid bij de familie en geniet van het land!
Groet, Anja xx